Op twee locaties gaat de herontwikkeling van industrieel erfgoed niet snel genoeg voor de gemeenteraad van Utrecht. De treinloods in de Concordiastraat blijft onnodig leegstaan. Voor de Energietunnel Amsterdam-Rijnkanaal zijn de verwachtingen waarschijnlijk wat te hoog gespannen.
Balans van 2015 over het industrieel erfgoed in de provincie Utrecht

Een korte balans van 2015 over het industrieel erfgoed in de provincie Utrecht. Daar beginnen we het nieuwe jaar 2016 mee. Het is slechts een greep uit gebeurtenissen van het afgelopen jaar. De variatie is groot, van oud tot relatief nieuw, van pakhuis tot stuw, van sloop tot herbestemming. Dit jaar laat zien dat samenwerking, lef en creativiteit ook bij
Fabriek van aanrechten en lavetten: Ocriet Eemnes is gesloopt
Open Monumentendag in garage UTAM
Plek voor de Jeremiebrug in Maximapark
Fietsexcursie industriële monumenten in Baarn in 2015
Meer dan 25 jaar bezig met watertorens, de Nederlandse Watertoren Stichting
In het Spoorwegmuseum staat de stationschefwoning van Bilthoven

De stationschefwoning van Bilthoven moest wijken voor een nieuw te bouwen onderdoorgang. In het Spoorwegmuseum in Utrecht is in december 2014 de eerste steen voor de herbouw gelegd. De gebouwde ‘replica’ bestaat uit originele elementen van het gedemonteerde en gesloopte pand. Met de paasdagen was het werk al goed gevorderd en het huis is eind mei 2015 heropend als ‘Strikkerhuis’